Als je dit leest, heb je waarschijnlijk de voordelen van digitale marketing ontdekt. Het is ook vrij waarschijnlijk dat je als ondernemer een budget hebt vrijgemaakt voor je online marketing. Spannende tijden in het verschiet dus. Misschien sta je nu voor de vraag of je als bedrijf de online marketing zelf gaat doen of kiest voor het uitbesteden van online marketing… Dus, wat wordt het? In onderstaande blog helpen we je bij deze vraag.
Specialisme
Een goede online marketing opzetten en runnen voor een bedrijf is een fulltime baan. Je moet efficiënt zijn en weten wat werkt en wat niet. Je moet tijd en energie aan de marketing campagnes besteden, maar ook aan de meest effectieve tools en deze onderzoeken en beheersen. Andere zaken die er bij komen kijken zijn copywriting, grafisch ontwerp, webontwikkeling, video productie, etc.
Kosten
Een bureau inhuren om jouw digitale marketing te beheren is vaak goedkoper dan het ontwikkelen van in-house afdeling hiervoor. Zo zijn er geen personeelskosten wanneer je een bureau inhuurt en zijn er dus ook niet de kosten van vakantie- en ziektegeld, pensioenen en natuurlijk salarissen. Daarnaast hoef je geen software te kopen of kantoorruimte hiervoor in te plannen. In plaats daarvan schakel je gewoon het marketing bureau is wanneer je deze nodig hebt.
Tijd is geld en digitale campagnes nemen veel tijd in beslag. Ze vereisen inzet en constant management. Andere zakelijke taken kunnen worden beïnvloed door het uitvoeren hiervan. Het is een in-house jongleeract met de potentie om een chaotisch circus te worden. Een gespecialiseerd bureau kunnen al hun inspanningen op jouw campagne richten.
Maximaliseer het budget
Het kan gemakkelijk zijn om geld te verspillen aan een pay-per-click-campagnes, vooral wanneer je dit aan het leren bent. Een digitaal marketingbureau weet hoe je dit goed moet beheren en bijwerken en hoe je de targeting kunt optimaliseren om het meeste uit je budget te halen.
Rapportage
Werk je met een professioneel bedrijf voor je online marketing, dan krijg je rapporten die afgestemd zijn op de bedrijfsdoelen. Als deze goed zijn opgezet, bijvoorbeeld met zinvolle grafieken, biedt een dergelijke rapportage belangrijke inzichten. Je hoeft geen verstand te hebben van SEO of social media marketing, zij presenteren cijfers die voor iedereen te begrijpen zijn, en als dat niet zo is, kun je altijd vragen stellen. Wanneer je een online marketing bureau inhuurt, weet je dat jouw digitale campagnes goed worden verzorgd, zodat je je tijd ergens anders aan kunt besteden.