Kantoor nodig in een drukke stad als Amsterdam? Hier moet je op letten!

Kantoor nodig in een drukke stad als Amsterdam? Hier moet je op letten!

Een kantoor huren in het midden van een drukke stad zoals Amsterdam kan een aantrekkelijke keuze zijn. Immers is het heel goed bereikbaar, ook voor internationale klanten, en is het in de buurt van de academische en zakelijke wereld. Dit is weer goed voor toekomstige samenwerkingen met studenten en het opbouwen van nieuwe zakenrelaties. Echter, waar moet je op letten wanneer je in zo’n drukke stad een kantoor huurt?

1. Fase van ondernemen

Allereerst kun je de locatie aanpassen op de fase waarin je bedrijf zich verkeert en de ambities die er nog zijn. Startups zijn bijvoorbeeld veelal gebaat bij een innovatieve omgeving. Daarnaast kan een gebouw waarin veel functies met elkaar in contact staan helpen bij het aantrekken van nieuw personeel, omdat er zo meer en makkelijker doorgroeimogelijkheden zijn.

Heb jij met je onderneming groeiambities? Dan is het handig om te onderhandelen over een mogelijke doorgroei naar een grotere kantoorruimte binnen de huurovereenkomst. Dit voorkomt problemen met ruimte op een later moment, waardoor je je volledig op de groei van je bedrijf kunt richten.

2. Mogelijkheid tot thuiswerken

Heb jij al nagedacht over een thuiswerkbeleid? Dit is niet meer weg te denken tegenwoordig en heeft tevens invloed op het gebruik van een kantoor. Zo kun je een kleiner kantoor huren in Amsterdam als je een gebouw uitkiest met veel algemene ruimtes of plekken waar je bijeenkomsten kunt houden met hele teams of klanten. Dit scheelt gelijk weer in je vaste lasten.

Als het maken van connecties met andere bedrijven belangrijk is voor je onderneming, kun je ook op zoek gaan naar een plek waar veel evenementen worden georganiseerd voor huurders. Op dit soort evenementen kun je dan waardevolle contacten opdoen voor in de toekomst.

3. Afspraken over servicekosten

De energiemarkt heeft de afgelopen jaren diverse veranderingen ondergaan. Verhuurders belasten hierbij de servicekosten vaak naar rato door aan de huurders. Daarom is het belangrijk om bij een kantoor huren in Amsterdam goede afspraken te maken over het vaste tarief aan servicekosten per vierkante meter. Zo voorkom je dat je voor verrassingen komt te staan aan het eind van het jaar.

4. Geschikte huurprijs

Een belangrijk onderdeel van het huren van een kantoor is de huurprijs. Deze huurprijs moet namelijk binnen het budget vallen. Door goed te onderhandelen met verhuurders over de huurprijs weet je waar je aan toe bent en kun je je budget hierop instellen. Voor deze onderhandelingen kun je ook de hulp van een makelaar inschakelen.

Als de huur all-in aangeboden wordt, is het handig om te vragen om een uitgebreid overzicht van de kosten. Zo kun je verschillende aanbieders makkelijker met elkaar vergelijken.

Share