Wanneer is online adverteren zinloos?

Wanneer is online adverteren zinloos?

Online adverteren is natuurlijk erg belangrijk om je bedrijf zichtbaar voor de buiten wereld te maken. Het is de manier om klanten en contacten te bereiken die je anders nooit of amper zou bereiken. Het is niet altijd zinvol. Mensen vinden je website of advertenties niet de moeite waard om op te klikken doordat ze niet interessant en leuk genoeg zijn. De internetbezoeker moet geprikkeld worden om op jouw website of advertentie te klikken. Als de bezoeker de advertentie niet interessant vindt klikt hij er ook niet op. Je advertenties zijn niet goed opgezet en dus is adverteren dan zinloos en verspilt het alleen maar geld. 

Adverteren zinvol maken

Het aankondigen van producten of diensten via internet doe je om daar ook winst uit te halen. Zonder winst of conversies is het niet zinvol om je producten en diensten zo in het zonnetje te plaatsen. Hoe zorg je dan dat het niet zinloos is? Dit doe je door te zorgen dat je advertenties op een leuke en interessante manier bij de internetgebruiker overkomt. Je kan hiervoor iemand inhuren die hier veel verstand van heeft. Een onlinemarketing bedrijf helpt je graag met het optimaliseren van je website door SEO optimalisatie toe te passen. Het is essentieel voor een zichtbare advertentie dat je site goed zichtbaar is voor je (potentiële) klanten. Nu je site goed zichtbaar is kan je advertenties plaatsen waarbij de expert je helpt om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken om erop te klikken. Hierdoor krijg je weer een procentuele stijging in conversies en haal je resultaat uit het adverteer traject.

Adverteer tips voor het internet

Tip 1: Zorg dat de advertentie meteen de aandacht trekt van de potentiële klant. In één oogopslag moet je kunnen weten waar de boodschap over gaat. Als degene jouw product of dienst niet meteen duidelijk heeft klik de persoon er ook niet op.

Tip 2: Gebruik een afbeelding in plaats van tekst. Dit zorgt dat de lezer minder moeite hoeft te doen en de aankondiging komt beter over. Het moet zo makkelijk mogelijk gemaakt worden om het product te zien. De afbeelding laat ook meteen zien wat je te bieden hebt aan de consument.

Tip 3: Gebruik gepersonaliseerde advertenties. Een aankondiging van een product of dienst die je wel eens eerder hebt gezien en ook wel naar gekeken hebt. Door het nog een keer te laten zien aan de voormalige bezoeker kan je degene nog een keer prikkelen om jouw product of dienst te bekijken en misschien wel te kopen.

Tip 4: Zorg voor een relevante reclame. Wanneer de reclame relevant is trek je de aandacht van de consument en interesseert het hem ook een stuk meer. Is de reclame gekoppeld aan de interesse van de klant? Dan is het veel aantrekkelijker om jouw advertentie te bekijken.

Tip 5: Kies de juiste doelgroep. Als je de reclame alleen aan de juiste personen laat zien kost het je minder geld en zou het meer op moeten leveren dan dat je hem aan iedereen laat zien. Je selecteert bepaalde zoektermen waarop jouw reclame zichtbaar gemaakt mag worden.

Share